Spørsmål og svar

Under finner du de mest stilte spørsmål om Elotec Ajax.

Trenger du mer bistand? Send inn et skjema og bli satt i kontakt med din lokale forhandler

  • Kan jeg installere systemet selv?

    Det enkle svaret er nei, men hvorfor?

    Elotec Ajax er et sikkerhetssystem som følger et nasjonalt regelverk.

     

    For at forhandleren skal kunne gi garanti på produktet, og for at det skal virke slik det skal, må alle enheter være plassert og satt opp riktig av en fagperson som kan sikre garantien.

  • Hva koster Elotec Ajax?

    Vi selger ikke Elotec Ajax til deg som sluttkunde, men via våre forhandlere i hele Norge. 

     

    Derfor kan vi ikke oppgi noe pris, ettersom det ikke er oss du kjøper produktene fra. 

     

    Du kan sende en forespørsel til en elektriker eller lokal forhandler av Elotec Ajax, eller sende inn et skjema slik at vi setter deg i kontakt med en forhandler for å få alle enhetspriser. 

  • Kan man velge om man vil ha brannvarsling eller innbrudd?

    Ja, du kan faktisk velge akkurat de enhetene du trenger. Om du vil ha et innbruddsanlegg, brannvarslingsanlegg, vannalarm eller smarthusfunksjoner.

     

    Du kan også kombinere som du selv ønsker.

  • Må jeg ha et aktivt abonnement med månedlige kostnader?

    Nei, med Elotec Ajax trenger du ikke kostbart abonnement livet ut.

    Du kjøper de enhetene du trenger og utstyret er ditt. 

  • Hva mener dere med valgfrihet?

    Vi er opptatt av valgfrihet, valgfrihet til: 

    • Å velge sorte eller hvite enheter.
    • Å velge mellom vanlige røykvarslere med varmesensor, eller om du også vil ha med CO for soverom.
    • Å velge hvem du vil ha varsel til, familie, nabo, eller alarmstasjon.
    • Å velge de enhetene du faktisk trenger og ønsker. Om det er vann, brann, innbrudd eller smarthusfunksjoner.
    • Å kjøpe rett ut, eller nedbetale.
  • Må jeg betale hele beløpet med en gang?

    Ikke nødvendigvis, våre forhandlere har ulike tjenester for nedbetaling, da kan du velge å betale ned i alt fra 6 mnd til 3 år. 

    Dette er ingen leie, men en nedbetaling og utstyret er fortsatt ditt.

  • Jeg ønsker å tilknytte meg en alarmstasjon, kan jeg det?

    Selvfølgelig, det gjør du enkelt i appen når ditt system er installert. 

    Du velger ønsket vaktselskap fra listen og blir kontaktet for å knytte systemet ditt til de. 

  • Kan man ha flere brukere på systemet?

    Absolutt, du kan legge til de du ønsker, slik at også de kan bli varslet ved et nødstilfelle som ditt eget sikkerhetsselskap. Disse inviterer du ved å gå til Sentralenhet -> Innstillinger -> Brukere. Du velger selv hvilke varsler de skal få, f.eks. et nødstilfelle.

  • Jeg har kun 12V solcelle på hytta. Kan jeg bruke Elotec Ajax?

    Selvfølgelig. Våre sentralenheter får du også med innebygd 12V strømforsyning, og sammen med SIM kort får du varsling ved en eventuell brann, vannlekkasje eller innbrudd.

  • Sentralenheten min lyser rødt.

    Dette betyr at sentralenheten ikke får kontakt med serveren vår på internett. Sjekk at nettilkoblingen er i orden, og at port 80 eller 2020 er åpen i router/modem. Lyser den fortsatt rødt, kontakt din forhandler som vil hjelpe deg.

  • Røykdetektoren min lager små pipelyder.

    Da er det lavt batterinivå, og batteri må byttes innen 2 måneder. Dette får man også varsel om direkte i app. Her er det ingen dyre spesialbatterier, men et ordinært CR2 batteri som din installatør gjerne hjelper deg med å bytte.

  • Hvor mye data går det om jeg kun bruker SIM kort?

    Her går det svært lite, og et gjennomsnittlig anlegg med standard innstillinger vil ligge på ca 30 MB pr/mnd. Her står du også fritt til å benytte et Micro SIM data-tvilling kort fra ditt eget mobil-abonnement. Enkelt og billig for deg!